Giải bài tập SGK Tiếng Anh 12 Unit 5 Lesson 2 giúp các em học sinh trả lời các câu hỏi tiếng Anh trang 54, 55, 56, 57 để chuẩn bị bài Lifelong learning trước khi đến lớp.
Soạn Lesson 2 Unit 5 lớp 12 được biên soạn bám sát theo chương trình SGK i-Learn Smart World 12. Qua đó giúp học sinh nhanh chóng nắm vững được kiến thức để học tốt tiếng Anh 12. Đồng thời giúp thầy cô tham khảo để soạn giáo án Tiếng Anh 12 theo chương trình mới. Vậy sau đây là nội dung chi tiết bài soạn Unit 5 Lớp 12: Lesson 2 trang 54, 55, 56, 57 i-Learn Smart World, mời các bạn cùng theo dõi.
Let’s Talk!
In pairs: Look at the pictures. What tools are these people using to learn? What other tools can help people learn?
(Theo cặp: Quan sát các bức tranh. Những công cụ nào những người này đang sử dụng để học? Những công cụ nào khác có thể giúp mọi người học tập?)
Gợi ý đáp án
These people are using notes, an alarm clock and a phone.
People can use computers, laptops, flashcards, board, internet, books, pens, tablets, ebooks, etc. to learn.
New Words
a. Read th e words and definitions, then fill in the blanks. Listen and repeat.
(Đọc các từ và định nghĩa, sau đó điền vào chỗ trống. Lắng nghe và lặp lại.)
1. After months of working hard, I’m going to reward myself by going to a nice restaurant.
(Sau nhiều tháng làm việc chăm chỉ, tôi sẽ tự thưởng cho mình bằng cách đi đến một nhà hàng đẹp.)
2. We teach children to have a(n) __________ and believe that they can improve.
3. These articles ___________ my opinion. They prove that my idea is correct.
4. There are lots of resources and ________________s you can use to study better.
5. Do you have the _____________ file for this book? I want to listen to it after school.
6. I love the _____________ style of these videos. They look so cool and interesting.
7. She has an excellent memory and can ________________ facts easily.
8. Many learners felt ________ because the course was too difficult.
9. The machine comes with an online ______________ that teaches you how to set it up.
Gợi ý đáp án
2. We teach children to have a growth mindset and believe that they can improve.
3. These articles reinforce my opinion. They prove that my idea is correct.
4. There are lots of resources and aids you can use to study better.
5. Do you have the audio file for this book? I want to listen to it after school.
6. I love the visual style of these videos. They look so cool and interesting.
7. She has an excellent memory and can retain facts easily.
8. Many learners felt discouraged because the course was too difficult.
9. The machine comes with an online tutorial that teaches you how to set it up.
b. What are some common learning aids and resources? Add words to the box.
Gợi ý đáp án
Blackboards (bảng đen), textbooks (sách giáo khoa), charts (biểu đồ), pictures (tranh ảnh), posters (áp phích), maps (bản đồ), atlases (tập bản đồ), globes (quả địa cầu), flashcards (thẻ ghi chú), flip cards (thẻ lật), worksheets (bảng tính), science lab apparatus and materials (dụng cụ và tài liệu phòng thí nghiệm khoa học), models (mô hình), quizzes (câu đố).
Computers (máy tính), laptops (máy tính xách tay), electronic notebooks (sổ ghi chép điện tử), e-readers (máy đọc sách điện tử), online dictionaries (từ điển trực tuyến), online encyclopedias (bách khoa toàn thư trực tuyến), online tests (bài kiểm tra trực tuyến), online e-books (sách điện tử trực tuyến), audio-video teaching aids (hỗ trợ giảng dạy bằng âm thanh-video).
c. Use the new words to talk about your learning habits.
– I like to have visual aids such as photos and videos.
Gợi ý đáp án
The audio quality was nice for me to listen the English song.
I struggled to retain control of the situation in a math competition.
Listening
a. You will hear different people talking about their days. Draw lines to predict which piece of information (1-5) will be (A) instructed, (B) advised, (C) offered, (D) ordered, or (E) requested.
(Bạn sẽ nghe thấy những người khác nhau nói về những ngày của họ. Vẽ các đường để dự đoán phần thông tin nào (1-5) sẽ được (A) hướng dẫn, (B) được khuyên, (C) được cung cấp, (D) được ra lệnh hoặc (E) được yêu cầu.)
Gợi ý đáp án
1.C 2. B 3. E |
4. D 5. A |
b. Now, listen and number the boxes to match the reported verbs with the information. How many did you guess correctly?
(Bây giờ, hãy nghe và đánh số các ô để nối các động từ được tường thuật với thông tin. Bạn đã đoán đúng bao nhiêu?)
Gợi ý đáp án
A- 5 B- 2 C- 1 |
D- 4 E- 3 |
c. Listen again and answer the questions.
(Nghe lại lần nữa và trả lời câu hỏi.)
Gợi ý đáp án
1. Mr. Smith gave Ashley some instructions about how to retain information better.
2. Use more salt and let things cook for longer.
3. Teach new employees.
4. Wear a heavy backpack.
5. He offered to take his grandson camping next week. He’ll teach them how to make a fire and put up a tent.
d. Read the Conversation Skill box, then listen and repeat.
(Đọc hộp Kỹ năng hội thoại, sau đó nghe và lặp lại.)
e. Now, listen to the conversation again and number the phrases in the correct order.
(Bây giờ, hãy nghe lại đoạn hội thoại và đánh số các cụm từ theo đúng thứ tự.)
Gợi ý đáp án
1. You mean …?
(Ý bạn là …?)
2. So, you’re saying that …..?
(Vậy bạn đang nói rằng…..?)
f. In pairs: Are you using any of the strategies the teacher mentioned? What tips will you use in the future?
(Làm theo cặp: Bạn có đang sử dụng bất kỳ chiến lược nào mà giáo viên đã đề cập không? Bạn sẽ sử dụng những mẹo nào trong tương lai?)
Gợi ý đáp án
Yes, some of the strategies mentioned by the teacher are applicable and useful for improving retention of information. Specifically, the tips of writing things down on paper and creating visual and audio aids can be effective methods for enhancing memory and learning. Writing notes helps reinforce information through active engagement, while visual aids like diagrams or mind maps can organize and clarify complex concepts. Additionally, using audio aids such as recordings or verbal summaries can provide alternative ways of processing and reviewing information, catering to different learning styles.
In the future, I intend to implement these strategies by incorporating them into my study routine. For instance, I will make it a habit to take comprehensive notes during lectures or while studying, ensuring that I capture key points and concepts. Furthermore, I will explore using visual aids like diagrams or flashcards to represent information visually and facilitate better understanding and retention. Additionally, I will experiment with creating audio recordings or verbal summaries to reinforce learning and facilitate revision. By employing these strategies, I aim to improve my ability to retain information effectively and enhance my academic performance.
Grammar
a. Read about reported speech, then fill in the blanks.
(Đọc về lời tường thuật, sau đó điền vào chỗ trống.)
Experiment with new ways of learning and don’t be afraid to make mistakes.
He ___________ me ___________ with new ways of learning and _________ afraid to make mistakes.
Gợi ý đáp án
Experiment with new ways of learning and don’t be afraid to make mistakes.
He told me to experiement with new ways of learning and not to be afraid to make mistakes.
Grammar c
c. Fill in the blanks to report what these people said.
(Điền vào chỗ trống để báo cáo những gì những người này đã nói.)
1. Mr. Johnson to Sarah: “You should watch the tutorial and write the information down to reinforce it.”
Mr. Johnson _________ the tutorial and write the information down to reinforce it.
2. Army instructor to him: “Run around the field ten times!”
The army instructor ____________ around the field ten times.
3. Peter to me: “I’d like to offer you the role of book club leader.”
Peter _____________ of book club leader.
4. Lewis to Harry and Jessica: “Could we practice presenting together?”
Lewis __________ presenting together.
5. Mrs. Hall to me: “Read out loud to help retain information better and reward yourself.”
Mrs. Hall _____________ out loud to help retain information better and reward.
Gợi ý đáp án
1. Mr. Johnson advised Sarah to watch the tutorial and write the information down to reinforce it.
2.The army instructor told him to run around the field ten times.
3. Peter offered me the role of book club leader.
4. Lewis asked Harry and Jessica to practice presenting together.
5. Mrs. Hall told me to read out loud to help retain information better and reward.
d. Choose the best sentence for the direct speech.
(Chọn câu hay nhất cho lời nói trực tiếp.)
Gợi ý đáp án
1C | 2B | 3A | 4B |
e. In groups of three: Take turns giving instructions, orders, and advice, making requests, and making offers, then report them to the other group member.
(Theo nhóm ba người: Lần lượt đưa ra hướng dẫn, mệnh lệnh và lời khuyên, đưa ra yêu cầu và đưa ra đề nghị, sau đó báo cáo cho thành viên khác trong nhóm.)
Pronunciation
a. When a word in the middle of a sentence ends with /d/, we often omit the /d/sound.
(Khi một từ ở giữa câu kết thúc bằng /d/, chúng ta thường lược bỏ âm /d/.)
‘He told me to …” sounds like /hitoulmitu/.
(He told me to …” nghe giống như /hitoulmitu/.)
b. Listen. Notice the sound changes of the underlined letters.
You should take a design class.
c. Listen and cross out the sentence that doesn’t follow the note in Task a.
(Nghe và gạch bỏ câu không theo ghi chú ở bài tập a.)
He told them to come early
She should buy a new notebook.
Gợi ý đáp án
She should buy a new notebook.
d. Practice reading the sentences with the sound changes noted in Task a to a partner.
(Luyện đọc các câu có sự thay đổi âm thanh được ghi chú trong Bài tập a cho bạn cùng lớp.)
Practice
a. Listen, then take turns giving instructions, orders, and advice, making offers, requesting things, and responding. Remember to summarize what you heard.
(Hãy lắng nghe, sau đó lần lượt đưa ra hướng dẫn, mệnh lệnh và lời khuyên, đưa ra lời đề nghị, yêu cầu và phản hồi. Hãy nhớ tóm tắt những gì bạn đã nghe.)
Gợi ý đáp án
– The sports instructor told us to run around the track ten times.
– OK.
– He also told us to do five push- ups after running.
– You mean running around the track ten times and doing five push- ups after running will help us stay healthy?
– Yes, that’s right.
– Thao said that she would help me organize my first meeting.
– OK.
– She advised me to write about what I read to reinforce my knowledge.
– OK.
– Yen advised me to watch some cooking tutorials.
– OK.
– She also offered me a free copy of their recipe book.
– Minh told me to use audio and visual aids when I studied.
– OK.
– He asked me to do my presentation the following day.
b. Take turns reporting the information.
(Lần lượt báo cáo thông tin.)
My teacher advised me to teach others what I learned to retain knowledge better.
(Thầy tôi khuyên tôi nên dạy lại cho người khác những gì tôi đã học để ghi nhớ kiến thức tốt hơn.)
Gợi ý đáp án
The sports instructor told me to run around the track ten times to stay healthy better.
Thao advised me to write about what I read to reinforce my knowledge.
Yen offered me a free copy of her recipe book to help me cook better.
Minh told me to use audio and visual aids when I studied to create interest in learning foreign languages.
c. Make similar conversations to the example in Task a using your own ideas, then join a new partner and report the information.
(Thực hiện các cuộc trò chuyện tương tự như ví dụ trong Nhiệm vụ a bằng cách sử dụng ý tưởng của riêng bạn, sau đó tham gia cùng một đối tác mới và báo cáo thông tin.)
Gợi ý đáp án
– My friend advised me to play badminton after school to relax and keep fit.
– OK.
– She asked me to buy badminton rackets and advised me to wear shoes.
– You mean buying the badminton rackets and wearing shoes will help you play better?
– Yes, that’s right.
Speaking
a. In groups of three: Students A and B, read a role-play card and practice the conversation, then Student B, report the information to Student C. Swap roles and complete the other role-plays.
(Theo nhóm ba người: Học sinh A và B, đọc thẻ đóng vai và thực hành đoạn hội thoại, sau đó Học sinh B báo cáo thông tin cho Học sinh C. Đổi vai và hoàn thành các màn đóng vai khác.)
Gợi ý đáp án
– A: Do ten push- ups.
B: The sports instructor ordered me to do ten push- ups because I was late.
– A: You should listen to the English news every day to improve your listening skills.
B: Tim advised me to listen to the English news every day to improve my listening skills.
– A: Could you help me to taste my food and give me some ideas to improve it?
B: Mia asked me to to taste her food and give her some ideas to improve it.
– A: Write the new words on the notes three or four times and read them regularly to remember better and have a growth mindset.
B: The teacher instructed me to write the new words on the notes three or four times and read them regularly to remember better and have a growth mindset.
– A: Why don’t we give the present to the worker who is the most hard- working in our company?
B: The manager suggested giving the present to the worker who is the most hard- working in our company.
b. Discuss who gave the best orders, advice, or instructions, made the best offers, or requested the most interesting things. Give reasons for your answers.
(Thảo luận xem ai là người đưa ra mệnh lệnh, lời khuyên hoặc hướng dẫn tốt nhất, đưa ra lời đề nghị tốt nhất hoặc yêu cầu những điều thú vị nhất. Đưa ra lý do cho câu trả lời của bạn.)
Minh gave the best orders. She told me to run five laps.
(Minh đưa ra những mệnh lệnh tốt nhất. Cô ấy bảo tôi chạy năm vòng.)
Gợi ý đáp án
Tim gave the best orders. He advised me to listen to the English news every day to improve my listening skills.
Cảm ơn bạn đã theo dõi bài viết Tiếng Anh 12 Unit 5: Lesson 2 Soạn Anh 12 i-Learn Smart World trang 54, 55, 56, 57 của Neu-edutop.edu.vn nếu thấy bài viết này hữu ích đừng quên để lại bình luận và đánh giá giới thiệu website với mọi người nhé. Chân thành cảm ơn.